V akademickém prostředí září holky již od útlého věku. Číst a psát se učí rychleji než kluci. Dostávají také lepší známky a mají menší problémy s chováním.
Nový výzkum ve skutečnosti ukázal, že dosahují lepších výsledků v každém předmětu ve škole – včetně těch technických, jako je matematika či různé vědní disciplíny.
Tak proč začnou ve vyšším věku zaostávat?
Důvody jsou složité. Sociální očekávání, firemní kultura a tradiční role v rodině často drží ženy v pozadí.
Nicméně příčiny se netýkají pouze vnějšího prostředí. Podle Reshmy Saujana z americké televizní show TED ženám chybí jedna důležitá životní schopnost.
A ta je bohužel pro úspěch v dnešním světě nezbytná. Přesto výlučně klučičí.
Odpověď začíná být jasná, když se podíváme na způsob, jakým vychováváme své děti
Jako příklad použiji několik sportů kvůli jejich značně soutěžní povaze. Děti se v nich snaží být úspěšné.
Holky přitahují činnosti založené na detailech, jako je gymnastika a tanec. Jsou to sporty, ve kterých záleží na znalostech a přesnosti.
Kluci se naopak zaměřují na sporty, jako jsou fotbal a hokej. Koncepčně se jedná o jednoduché sporty, ale po fyzické stránce jsou konfrontační, ve své podstatě dokonce až násilné.
Svým dcerám doporučujeme, aby byly perfektní, a synům, aby byli odvážní
Děláme to neustále a využíváme různé způsoby. Když náš syn upadne na hřišti a chce se mu fňukat, říkáme mu, aby nebyl bábovka.
Své dcery povzbuzujeme, aby měly dobrou gramatiku a pravopis. Vychováváme úžasné mladé ženy, kterým nedovolíme být nedokonalé.
Neučíme je, jak podstupovat riziko. Nepovzbuzujeme je k tomu, aby dělaly chyby.
Reshma Saujana ve své televizní show poskytla velmi dobrý příklad z vlastní zkušenosti.
Během programování dělali kluci pokroky dle očekávání. Mnohé chytré holky vyprodukovaly jen prázdné obrazovky.
Pro učitele to bylo nepochopitelné, protože tyto holky byly nejlepší ze třídy. Ze začátku tvrdily, že se zasekly. Nevěděly, co napsat, tak nenapsaly nic.
Avšak poté, co učitelé v jejich počítači zmáčkli knoflík zpětného chodu, zjistili, že toho ve skutečnosti napsaly mnoho
Nedokázaly to ale udělat dokonale, a tak to vymazaly. Rozhodly se, že raději neuvedou nic, než aby všem ukázaly, že se mýlí.
V profesionálním světě se často učíme na pokusech a omylech. Dělat chyby, mluvit o nich a brát si z nich ponaučení je moc důležité.
Pokud holky neumí dělat chyby, nebudou schopny posunout se vpřed. Kluci se posouvají dopředu tím, že dělají jednu chybu za druhou, dokud nedosáhnou toho správného výsledku.
Zde je způsob, jak dosáhnout úspěchu
Holky končí na startovací čáře. Zůstávají tam zmatené a frustrované. Rozhodnou se, že tato práce není pro ně a hledají si jiné místo – takové, kde jsou si jisté, že dokážou uspět.
Studie zjistila, že žena se uchází jen o takovou práci, která na 100 % odpovídá její kvalifikaci. Mužům stačí odpovídat kvalifikaci jen na 60 %.
Závěr
Problém nespočívá ve schopnostech, ale odvaze. Holky v boji selhávají.
Povzbuzujte své dcery, aby se dostaly na vrchol. A pochvalte je, když ho dosáhnou. Nelitujte je, pokud selžou. Místo toho oceňte jejich odvahu.
Podělte se s nimi o vlastní neúspěchy. Vyprávějte jim příběhy úspěšných lidí, kteří museli nejprve zažít selhání, aby nakonec dosáhli úspěchu.
Naše dcery už dokonalé jsou. Nastal čas, abyste podpořili i jejich odvahu!
Zpracovala: Mocvědomí.cz
Dobrý článek moje dcera je v 7 třídě není nejlepší ,ale došla na to ,že může být nejlepší kdýž bude mít tu snahu se sebou něco dělat.změnit přístup k učení a pak zlepšení.Vidím že se snaží mít lepší výsledky a samozřejmě váží si víc sama sebe.Já ji chválím za každé zlepšení to je pro ni důležité
.